VIATGE A ÀFRICA. RECORREGUT PER ÀFRICA GUIAT PER AFRICANS DE VALÈNCIA

La Sala Ximo Mora de la Casa de l’Alumne acull les jornades organitzades per l’associació Kobea&Ko. Aquesta iniciativa pretén mostrar a la comunitat universitària la diversitat, tradicions, valors i riquesa cultural dels països africans de la regió del North West Àfrica i la realitat social dels africans que conviuen a la Comunitat Valenciana. A més, la seua intenció és promoure la participació en els col·lectius per a una major integració social.

Aquesta activitat és un cant als valors de convivència, integració, coneixement, educació i respecte.

Dimarts 05 de març

10:00H Inauguració de l’exposició Viatge a Àfrica

Selecció d’instruments musicals, indumentària, teles, utensilis, màscares i fotografies de la regió del North West d’Àfrica que estaran exposats del 5 al 7 de març a la Sala Ximo Mora de la Casa de l’Alumne de la UPV.

11.00 – 13:00H Mostra de ritmes i balls tradicionals de la regió de North West d’África i Gospel africà

Mostra de ritmes i balls de la regió del North West Àfrica, així com cants i

gospel africans típics de les esglésies de Ghana.

Dauda Diagne. Músic de Kora. Músic convidat del Senegal.

Richard Kobena. Músic i ballarí de Ghana

Abdul Rahaman. Toca l’instrument Afirikyiwa que marca el ritme de Ghana.

Patrick Sam Johnfiah. Africà de Ghana. Canta gospel africà i toca el teclat.

Muhamed Sene. Ballarí del Senegal.

Alumnes i alumnes de la classe dansa africana de la Universitat Politècnica de València.

Dimecres 06 de març

10:00H Presentació Viatge a Àfrica. Recorregut guiat per africans de València.

Richard Kobena (president Assoc. Kobena & Ko), membres de l’associació de Ghana a València i ciutadans de la comunitat africana que resideixen València ens presentaran la seua labor per a la integració de la Comunitat Africana a València i per a donar a conèixer la cultura dels països africans a la ciutadania de la Comunitat Valenciana.

10:30H Vivències d’africans a València.

Africans que resideixen a València presentaran les seues vivències d’integració i convivència a la Comunitat Valenciana, així com alumnes de procedència africana (fills d’africans, estudiants, …) exposaran els seus punts de vista.

Anthony Mensah. Africà de Ghana que resideix a València. Conferenciant convidat.

Ishmael Ahadije. Estudiant de doctorat de Ghana en la UPV.

11:00H Vivències d’africans en altres països europeus.

De la mà de Addison, músic de Ghana que resideix a Dinamarca, com a conferenciant convidat, ens parlarà de la seua experiència com a músic a Europa i la vida dels africans a Dinamarca.

11:30H La labor de les plataformes ciutadanes, associacions i **ONGs amb el col·lectiu africà.

Integració, convivència, respecte i educació.

Amparo Sepulcre Cirujeda (PAS UPV) i Elena García Maquilón mostraran les seues

vivències col·laboratives a Àfrica i més concretament a Ghana.

Serafina Raimundo Marco de l’associació Junts amb el Senegal per un futur millor.

Uns altres: CUIDEM BENIMALET.

12:30H Tancament i conclusions. Què podem fer a la nostra ciutat? Una crida a la col·laboració universitària i a l’acostament entre cultures.

Ludivine Chulio Guillem. Tècnic de ACCEM.

Ana Isabel Matínez. Presidenta de València és refugi i activista en drets humans.

Altres entitats: CREU ROJA