🌈 La Casa de l’Estudiant celebra el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+ 2026

Amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+, la Casa de l’Estudiant de la Universitat Politècnica de València se suma un any més a la reivindicació de la diversitat, la igualtat i el respecte, organitzant una jornada d’activitats obertes a tota la comunitat universitària.

L’edifici de la Casa de l’Estudiant s’ha convertit en un espai de trobada, visibilitat i celebració, promovent valors fonamentals com la inclusió, la convivència i la llibertat d’identitat. Aquesta iniciativa s’emmarca dins de la programació habitual d’activitats impulsades per la Casa, que busca fomentar la participació activa de l’estudiantat en qüestions socials rellevants.

🏳️‍🌈 Activitats i participació

Hem realitzat diverses accions participatives, entre les quals van destacar:

  • Instal·lació d’elements simbòlics i decoració amb la bandera arc de Sant Martí en diferents espais de l’edifici.
  • Punt informatiu i de sensibilització sobre diversitat afectiu-sexual i de gènere.
  • Dinàmiques col·laboratives i activitats obertes dirigides a l’estudiantat.

La participació ha estat molt positiva, implicant tant estudiants com a associacions i col·lectius vinculats a la vida universitària, reforçant el caràcter obert i plural de la Casa de l’Estudiant.

💬 Compromís amb la igualtat

Amb aquesta celebració, la Casa de l’Estudiant reafirma el seu compromís amb la creació d’entorns segurs, inclusius i respectuosos per a totes les persones, independentment de la seva orientació sexual o identitat de gènere.

Aquest tipus d’iniciatives contribueixen a consolidar el campus com un espai de convivència on la diversitat és entesa com un valor enriquidor per a tota la comunitat universitària.

📸 Comparteix la teva experiència

Animem a totes les persones participants a compartir les seves fotografies i experiències de la jornada en xarxes socials, esmentant la Casa de l’Estudiant, per a continuar donant visibilitat a aquest dia tan important.

Cartell Dia Orgull LGTBIQ+ 2026
Cartell Dia Orgull LGTBIQ+ 2026
Vista de l'edifici amb UPV
Vista de l’edifici amb UPV

La Gira “Reptes Emprenedors” fa parada en la Casa de l’Alumne

📍 Hui, 25 de març, la Casa de l’Alumne és la parada número 2 de la Gira “Reptes Emprenedors”

La Fundació Princesa de Girona està duent a terme en la nostra seu una sessió d’innovació on joves d’entre 16 i 30 anys treballen en equip per dissenyar solucions creatives per a la recuperació de municipis afectats per la DANA.

Durant 3 hores, els participants han aplicat el mètode Lombard, una metodologia innovadora de Silicon Valley, per a transformar les seues idees en propostes concretes. En finalitzar, un jurat seleccionarà les iniciatives més prometedores, que rebran acompanyament i formació durant sis mesos.

Aquesta gira, que recorrerà diversos municipis del 24 al 27 de març, busca impulsar l’emprenedoria juvenil com a motor de canvi i recuperació territorial.

Dia del Donant de Sang UPV 2022

Ahir, 20 de desembre, es va realitzar un acte de reconeixement a la Casa de l’Alumne, per part de la Delegació d’Alumne UPV, als estudiants que van participar com a voluntaris en la promoció de la campanya de donació de sang.

Volem donar les gràcies a totes aquelles persones que han ajudat en aquesta iniciativa.

El dimecres dia 16 de novembre, es realitzarà el Dia del Donant de Sang UPV, durant aqueix dia s’habilitarà la planta baixa de la Casa de l’Alumne per a fer una donació multitudinària. L’horari serà de 09.00 a 20.00 hores.

Es tracta de conscienciar a la comunitat universitària la falta de sang en el banc de sang i la importància de donar per als moments de necessitat. Es necessiten diàriament 650 unitats de sang per a donar servei als hospitals valencians.


Tots els voluntaris d’aquesta activitat han de realitzar un taller formatiu de 2 hores, el dimecres dia 9 de novembre, a la Sala de Graus 1, a la Casa de l’Alumne, en horari de 12.00 a 14.00. Si ja has realitzat el taller en anys anterior no és necessari venir, encara que es recomana per a actualitzar-se i per a participar en l’organització del dia 16.

La principal tasca dels voluntaris és realitzar suport en la difusió i informació als donants, per a promocionar l’activitat per a augmentar la donació.

I recordar que totes les activitats de voluntariat, es traslladen a un sumatori d’hores de participació en la plataforma de voluntariat per a després poder reconèixer crèdits de lliure configuración

És necessari inscriure’t a través de la següent plataforma.

Dia del Donant de Sang UPV 2021

Agradecimiento comunidad universitaria

El pròxim dimecres, dia 17 de novembre, com a anys anteriors, la UPV i el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana conviden a tota la comunitat universitària a participar en la donació de sang.

Es comptarà amb la participació d’estudiants de la Borsa de Voluntariat UPV que informaran de la importància de donar sang a les seues companyes i companys, i resoldran els dubtes que puguen sorgir durant la jornada.

L’horari de donació serà de 09.00 a 20.30 hores, en la planta baixa de la Casa de l’Alumne.

Noticia UPV


Fes-te voluntari per a la promoció del dia de Donant de Sang UPV.

Inscriu-te en la bossa de voluntariat del Vicerectorat d’Art, Ciència, Tecnologia i Societat.

Voluntariat UPV

Si ja estàs inscrit, només has d’apuntar-te a aquest voluntariat.

Aquesta previst realitzar un taller d’habilitats per a realitzar la promoció.

En breu s’informarà del dia i la data.

Dia del Donant Universitari

Un any mes, des de la Casa de l’Alumne en col·laboració amb el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana, comença la campanya de donació de sang.

Enguany es realitza el 22 de Novembre de 09:30-21:00

Gràcies al voluntariat de l’alumnat, es realitzarà promoció en tot el campus de Vera.

Si et trobes amb un d’ells, acosta’t i pregunta-li qualsevol dubte, t’atendran encantats! També pots consultar-nos a través de la Casa de l’Alumne.

O a al Instagram Gotas de Mar!

La teua sang contribuïx a salvar vides, recolza la causa.

Esperem la vostra participació!

 

Galeria

 

Exposició “Construint un món sense fam”

L’exposició fotogràfica “Construint un món sense fam” que consta de 36 fotografies del treball realitzat pels organismes internacionals FAO, **PMA i **IICA en relació a l’agricultura i l’alimentació. L’exposició estarà des del 27 d’octubre al 13 de novembre en la Casa de l’Alumne de la UPV.

Para mes informació:
http://www.upv.es/noticias-upv/noticia-7749-lucha-contra-el-es.html
http://www.upv.es/entidades/CCD/noticia_937433c.html