Exposició: l’aliment que ens uneix, fotografíes de Senegal, Bolívia i Cuba

El Centre d’Estudis Rurals i d’Agricultura Internacional (CERAI) proposa a través de l’exposició de fotografia ‘L’Aliment que ens uneix’ un recorregut visual pels  països del Senegal, Bolívia i Cuba. Aquests tres països estan units per un mateix desafiament: garantir el dret a una alimentació sostenible i digna a les seues comunitats.

L’exposició podrà  visitar-se del 4 al 13 d’octubre, de 7 hores del matí a 11 hores de la nit, a la Casa de l’Alumne de la Unviersitat Politècnica de València.

La persona visitant s’endinsarà en la vida quotidiana d’agricultors i agricultores que treballen la terra en contextos molt distints, però amb un mateix compromís: cultivar aliments que nodrisquen no sols el cos, sinó també la cultura i la identitat dels seus pobles.

Les imatges mostren les mans que sembren, els mercats locals on es troben productors i consumidors, i els paisatges que sostenen una diversitat agrícola cada vegada més amenaçada. L’exposició convida a reflexionar sobre la sobirania alimentària i sobre la necessitat de reconèixer i protegir el treball dels qui fan possible la nostra alimentació diària.

Les imatges són de la fotògrafa boliviana, Sara Aliaga, el fotògraf cubà, Claudio Peláez i la fotògrafa espanyola, Marta Moreiras.