Día mundial de la lluita contra la sida

Dia Mundial de la lluita contra la Sida

Amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de la lluita contra la Sida la Universitat Politècnica de València ha organitzat en col·laboració amb AVACOS-H i AVEM un programa amb diverses activitats tant al Campus de Vera com en l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València sota el lema impulsat des del Pograma Conjunt de les Nacions Unides sobre el VIH, ONUSIDA: “El coneixement és poder. Coneix el teu estat”

Enguany es celebra el 30 aniversari del primer dia mundial de la lluita contra la Sida. Trenta anys d’activisme de la mà, entre uns altres, d’artistes com Pepe Miralles que exposa aquest mes en l’IVAM Elisa. Trenta anys d’activisme i solidaritat en defensa de l’accés universal als serveis vitals per a tractar i previndre el VIH.

Enguany, especialment a nivell estatal es reivindica una major atenció a la prevenció de la infecció, perquè segons denúncia Ramón Espacio, president del CESIDA (Coordinadora Estatal de VIH i Sida) “la prevenció és on continuem fallant”.

Setmana Europea de la Prova de VIH i Hepatitis C

La Setmana de la prova de VIH i Hepatitis C és una iniciativa de VIH Europe, que naix en 2013. La seua finalitat és incrementar i unir esforços en el diagnòstic precoç d’aquestes infeccions. Enguany, com ja es realitza anys arrere, sota el lema “tractar i previndre. Fes-te la prova” es distribuiran diversos dispositius perquè es puguen realitzar proves ràpides extraordinàries en llocs com La Casa de l’Alumne del Campus de Vera de la Universitat Politècnica de València.